Klacht over de gemeente indienen

Als u vindt dat u niet goed bent behandeld door een medewerker van de gemeente, kunt u een klacht indienen bij de gemeente.

Aanpak

Geef uw klacht het liefste door met het online formulier.

Maar bellen, mailen of schrijven mag ook.

Geef door:

  • uw naam en adres
  • een omschrijving van uw klacht
  • de datum van de gebeurtenis
Omschrijving

Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen. Wij nemen dan contact met u op.

Voorwaarden

Deze klachtenregeling gaat niet over meldingen, zoals de straatverlichting die niet goed werkt of een losse stoeptegel.

Termijn

Wij behandelen uw klacht binnen zes weken. Die termijn mogen we met vier weken verlengen.

Bezwaar en beroep

Als u het niet eens bent met de beslissing van de gemeente over uw klacht, neemt u contact op met de Nationale ombudsman.