Medewerker salarisadministratie

Ben jij niet bang om je handen uit de mouwen te steken? Kun jij goed omgaan met hectiek en pieken in werkdruk? Ben je een salarisadministrateur met ervaring van gemeentesalarissen, waaronder WNRA regelgeving en de cao Gemeenten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Reageer uiterlijk 19 juli 2024.

Wie ben jij?

  • Je hebt minimaal 5 jaar (recente) werkervaring als salarisadministrateur bij een gemeente of andere overheidsinstantie
  • Je hebt ervaring met het personeels- en salarissysteem AFAS is een pré
  • Je bent in staat om release notes van softwareleverancier te vertalen naar de werkvloer
  • Jouw ervaring met Excel (minimaal gevorderd) is een must
  • Je bent vaardig met hulpmiddelen zoals salarissoftware, handboek loonheffingen, fiscaal memo, cao-bepalingen, gespecialiseerde websites, personeelsgids etc.

Bovendien word jij er blij van om uitgagingen met creativiteit en lef aan te pakken. Werk je graag in teamverband, maar bent ook in staat om zeer zelfstandig te werken. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Je werkt graag in een dynamische omgeving waar je verschillende collega’s ondersteunt en met verschillende collega’s samenwerkt.

Wat ga je doen? 

  • Je vertaalt wijzigingen in fiscale en sociale wetgeving in organisatorische en procedurele maatregelen
  • Je muteert en controleert de personeels- en salarisgegevens in het geautomatiseerd systeem. Past hierbij gangbare fiscale en sociale regelingen toe
  • Je bepaalt de inrichting van de salarisapplicatie en controleert aansluiting op andere systemen
  • Je adviseert over regelingen t.a.v. het werkveld en past deze toe
  • Je stelt voorschotten, salarissen en bijzondere betaalopdrachten betaalbaar

Jouw team

Team Financiën bestaat onder anderen uit business controllers, financieel adviseurs, projectcontrollers en financieel medewerkers. De komende jaren wilt het team een kwaliteitsimpuls geven aan het onderdeel financiën in de organisatie. Daarnaast is een van de doelen van het team om de uitwisselbaarheid tussen de verschillende functies bevorderen.

Bouwen aan het Heerlen van Morgen

Heerlen is een stad met lef. In Heerlen zijn we doorpakkers en maken we dingen waar die anderen niet voor mogelijk houden. Werken voor Heerlen is werken aan het Heerlen van morgen. Lees er meer over.

Wat krijg je daarvoor terug? 

Bij de gemeente Heerlen bieden we jou een omgeving waar je de ruimte krijgt om jezelf en de organisatie te ontwikkelen. Het betreft een functie van 36 uren. De arbeidsovereenkomst is voor de duur van één jaar en wordt mogelijk verlengd. 

De functie Medewerker Salarisadministratie II is ingeschaald in de HR21 normfunctie Medewerker bedrijfsvoering II in schaal 8 met een bruto maandsalaris van minimaal € 3.014,- en maximaal  € 4.244, - (afhankelijk van opleiding en ervaring, bij een fulltime dienstverband). Het is mogelijk om 40 uur te werken en 36 uur uitbetaald te krijgen. Daarmee bouw je wekelijks 4 uur extra vrije tijd (ADV) op.

Verder ontvang je een individueel keuze budget (IKB). Dit is 17.05% van jouw salaris. Daarnaast bieden wij mogelijkheden om opleidingen te volgen, flexibel te werken en hebben wij verschillende vitaliteitsregelingen, waaronder onze eigen sportstimuleringsregeling en een flexibel vitaliteitsbudget in de vorm van een digitale munt (Vitknip) die je in Heerlen op veel plekken kan inzetten om jouw vitaliteit te vergroten. Je pensioen wordt opgebouwd bij het ABP. Onze arbeidsvoorwaarden zijn geregeld volgens de cao gemeenten. Bekijk al onze arbeidsvoorwaarden op onze site.

Wil je meebouwen aan Heerlen? 

Ben je enthousiast over deze functie? Je kunt tot en met 19 juli 2024 solliciteren. Mail je CV en motivatie, onder vermelding van het vacaturenummer 24076, naar het secretariaat van Domein Middelen via e-mail: secretariaatmiddelen@heerlen.nl. Voor inhoudelijke vragen over de vacature kun je terecht bij Roger Daemen, Teammanager Financiën via tel: 045-5604960.