Regisseur Sociale Veiligheid Interventieteam

Heb jij ervaring in het werkveld van openbare orde, leefbaarheid en sociale veiligheid? Krijg je energie van het aanpakken van complexe problemen met een focus op zorg en veiligheid? Ben jij de veiligheidsspecialist die wij zoeken, die regie kan voeren over complexe casuïstiek waarbij openbare orde en veiligheid in het geding zijn, terwijl je ook de verbinding legt met het sociale domein en een gebiedsgerichte aanpak hanteert? Dan is de functie van Regisseur Sociale Veiligheid misschien wel jouw volgende stap! Reageer vóór 12 augustus 2024.

Wie ben jij? 

  • Je hebt WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt aantoonbare ervaring binnen het werkveld openbare orde, leefbaarheid, sociale veiligheid en de aanpak van multi-problematiek met accenten op zorg en veiligheid of aantoonbare ervaring met complexe casuïstiek waarbij meerdere instanties een rol spelen;
  • Je beschikt over een uitgebreid netwerk binnen deze terreinen;
  • Analyseren, resultaatgericht werken en actiegerichtheid zijn jouw sterke punten;
  • Je bent stressbestendig en flexibel inzetbaar gezien de aard en de intensiteit van de werkzaamheden;
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd adviezen op alle niveaus en bent een belangrijke adviseur voor het management en de burgemeester;
  • Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden zijn een must.

Wat ga je doen?

Als Regisseur ben je de specialist op het gebied van sociale veiligheid en leefbaarheid, met regie over complexe casuïstiek waarbij openbare orde en veiligheid in het geding zijn. Je werkt repressief, maar vooral ook proactief en preventief. Je hebt altijd een specialisme of taakaccent. Je denkt en werkt integraal, rekening houdend met de bredere maatschappelijke context en je hebt politieke sensitiviteit. Je betrekt relevante interne en externe partners en adviseert het management en bestuur over de inzet van bestuurlijke (nood)bevoegdheden. Je stemt interventies af met partners en houdt regie op de uitvoering van deze maatregelen. Je werkt nauw samen met partners zoals politie (wijkagenten), wijkboa’s, RIEC, Openbaar Ministerie, Veiligheidshuis, maatschappelijk werkers, Expertiseteam, wijkbeheerders van woningcorporaties en andere betrokken partijen.

Jouw team

Je gaat werken binnen het team Sociale Veiligheid en Buurtregie, dat bestaat uit de clusters Interventieteam, inclusief het projectteam Sociaal Veilig en Buurtregie. Het team werkt breed aan thema’s rondom leefbaarheid, veiligheid, burgerbetrokkenheid, participatie en sociale en fysieke kwaliteit in de buurten van Heerlen. Zij staan in contact met burgers, ondernemers en samenwerkingspartners en stimuleren en faciliteren hen om bij te dragen aan de buurten. Heerlen investeert in het uitbreiden van dit team in zowel kwantiteit als kwaliteit. In september 2022 is een robuust Interventieteam ingericht, wordt Buurtregie nu uitgebreid en wordt de sociaal veilige aanpak geborgd binnen de organisatie. Het team Sociale Veiligheid en Buurtregie bestaat uit ruim 55 medewerkers.

Bouwen aan het Heerlen van Morgen

Heerlen is een stad met lef. In Heerlen zijn we doorpakkers en maken we dingen waar die anderen niet voor mogelijk houden. Werken voor Heerlen is werken aan het Heerlen van morgen. Lees er meer over.

Wat krijg je daarvoor terug? 

Bij de gemeente Heerlen bieden wij jou een omgeving waar je de ruimte krijgt om jezelf en de organisatie te ontwikkelen.  Het betreft een structurele functie van 36 uur per week. De eerste arbeidsovereenkomst zal voor bepaalde tijd zijn.

De functie is ingeschaald in de HR21 normfunctie Medewerker Ontwikkeling II in schaal 11 met een bruto maandsalaris van minimaal € 4.211,- en maximaal € 5.997,- afhankelijk van opleiding en ervaring, bij een fulltime dienstverband). Per 1 oktober is dat bruto maximaal € 4.264,- en maximaal € 6.072,-. Het is mogelijk om 40 uur te werken en 36 uur uitbetaald te krijgen. Daarmee bouw je wekelijks 4 uur extra vrije tijd op (ADV).

Verder ontvang je een individueel keuze budget (IKB). Dit is 17.05% van jouw salaris. Daarnaast bieden wij mogelijkheden om opleidingen te volgen, flexibel te werken en hebben wij verschillende vitaliteitsregelingen, waaronder onze eigen sportstimuleringsregeling en een flexibel vitaliteitsbudget in de vorm van een digitale munt (Vitknip) die je in Heerlen op veel plekken kan inzetten om jouw vitaliteit te vergroten. Je pensioen wordt opgebouwd bij het ABP. Onze arbeidsvoorwaarden zijn geregeld volgens de cao gemeenten. Bekijk al onze arbeidsvoorwaarden.

Meebouwen aan het Heerlen van morgen? 

Ben je enthousiast over deze functie? Stuur dan jouw CV en motivatie met vermelding van vacaturenummer 24085 naar Veronica Lardinois- Rings, e-mail: v.rings@heerlen.nl

Je kunt solliciteren tot en met 11 augustus 2024. Voor meer informatie kun je terecht bij Lesley Strang, Strategisch Regisseur SV,  via mail: l.strang@heerlen.nl of bij Rob Smeets, Manager Sociale Veiligheid & Buurtregie, via mail: r.a.j.smeets@heerlen.nl. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Yvonne Dassen, via mail y.dassen@heerlen.nl.

Noteer alvast 20 augustus a.s. in je agenda; dan houden we de sollicitatiegesprekken. Voor deze functie wordt intern én extern geworven. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de interne kandidaat. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.