Trouwambtenaar (BABS)

Ben jij een geboren verhalenverteller die liefde kan vangen in woorden en momenten? Voel jij je comfortabel om voor grote groepen te spreken en blijf je kalm in spannende situaties? Heb je uitstekende communicatieve vaardigheden en zie je kansen waar anderen obstakels zien? Kun je flexibel inspelen op onverwachte gebeurtenissen en geniet je ervan om ceremonies een persoonlijke, unieke invulling te geven? Dan is de rol van Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijke Stand (BABS) bij de Gemeente Heerlen écht iets voor jou! Reageer voor 4 oktober 2024 en misschien ben jij binnenkort de stem van liefde in onze gemeente.

Wie ben jij?

  • Je bent een charismatische spreker met ervaring voor grote groepen;
  • Je blijft kalm onder druk, denkt in oplossingen en houdt het overzicht tijdens ceremonies;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden een vlotte pen en kunt soepel schakelen tussen verschillende taken;
  • Je bent organisatorisch sterk: het plannen en coördineren van een ceremonie gaat je moeiteloos af;
  • Je hebt kennis van de wettelijke vereisten rond huwelijken en hebt bij voorkeur de opleiding tot trouwambtenaar afgerond (bijv. NCOD);
  • Je bent empathisch, creatief en bezit een warme persoonlijkheid. Jij zorgt ervoor dat het bruidspaar en hun gasten centraal staan en je kunt ze op hun gemak stellen, zowel tijdens de voorbereidingen als op de grote dag zelf.

Wat ga je doen?

  • Persoonlijke gesprekken voeren met bruidsparen om hun liefdesverhaal te leren kennen;
  • Inspirerende en unieke toespraken schrijven die aansluiten bij de wensen en persoonlijkheden van het bruidspaar;
  • De ceremonie soepel en betekenisvol leiden;
  • De administratieve taken afhandelen die horen bij huwelijken.

Hoe ziet het team Burgerzaken eruit?

Ons team Burgerzaken bestaat uit 56 enthousiaste collega's die gezamenlijk zorgen voor een efficiënte en klantgerichte dienstverlening aan de inwoners van Heerlen. Onze BABS’en spelen hierin een belangrijke rol: ieder van hen brengt een eigen unieke stijl en benade-ring, waardoor elke ceremonie speciaal en persoonlijk is. Samen streven we ernaar om elke inwoner de beste ervaring te bieden, van het aanvragen van documenten tot het verzorgen van huwelijksceremonies. We geloven in de kracht van diversiteit en inclusie en zien verschillende achtergronden en perspectieven als een verrijking voor ons werk.

Bouwen aan het Heerlen van morgen

Heerlen is een stad met lef. Hier zijn we doorpakkers en realiseren we wat anderen vaak niet voor mogelijk houden. Werken voor Heerlen betekent werken aan het Heerlen van morgen. Lees er meer over.

Wat bieden wij jou?

Je krijgt een contract op afroep, met een structurele functie waarin het eerste jaar voor bepaalde tijd is, inclusief twee maanden proeftijd. Je wordt per voltrekking van een huwelijk of geregistreerd partnerschap betaald, inclusief voorbereidingstijd, volgens salarisschaal 8 in de Cao Gemeenten. Vanaf 1 oktober 2024 bedraagt het bruto uurloon € 27,54. Hier komt een toeslag van 17,05% IKB bij en per huwelijk of geregistreerd partnerschap heb je recht op 0,26 vakantie-uren. Daarnaast krijg je een flexibel vitaliteitsbudget in de vorm van een digitale munt (Vitknip) die je op veel plekken in Heerlen kunt gebruiken. Pensioen wordt opgebouwd bij het ABP.

Meebouwen aan het Heerlen van morgen? 

Zie jij jezelf al stralend naast het bruidspaar staan? Stuur dan je motivatie en CV vóór 4 oktober 2024 naar Karsten Hakkenbroek, teammanager Burgerzaken, via: secretari-aatsamenleving@heerlen.nl, onder vermelding van vacaturenummer 24099.
Een onderdeel van de sollicitatieprocedure is het voorbereiden en voordragen van een toespraak voor de selectiecommissie. Laat in je sollicitatie vooral jouw unieke stijl en persoonlijkheid naar voren komen.

Vragen? 

Voor meer informatie over de functie kun je terecht bij Lisanne Gerards, juridisch medewerker Burgerlijke Stand. Voor vragen over de procedure of arbeidsvoorwaarden neem je contact op met Yvonne Dassen via e-mail: y.dassen@heerlen.nl.
Zet alvast 9 oktober 2024 in je agenda voor de sollicitatiegesprekken. We werven zowel intern als extern. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar interne kandidaten. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.